لمینت سرامیکی دندان


لمینت سرامیکی دندان پوسته ی نازکی است که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و در ساخت آن ها از مواد رنگ دندان استفاده می شود.
در صورتی که شما دندان های خود را لمینت کرده اید ، باید در مورد مراقبت های بعد از لمینت دندان اطلاعات بیشتری داشته باشید.
در ادامه با ما همراه باشید .
 
لمینت دندان برای زیبا نشان دادن لبخند و دندان ها استفاده می شود اگر دندان های بد رنگ و بد فرم با فاصله دارید لمینت می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.
در این پست سعی کردیم در مورد مراقبت های بعد از لمینت دندان صحبت کنیم ، 
 
مراقبت های بعد از لمینت دندان چیست ؟
 
 
1- بعد از انجام لمینت دندان ، امکان دارد که در زمان نوشیدن مایعات سرد و گرم دندان حساس شود و در مقابل تغییر ناگهانی دما فرد کمی احساس درد کند ، این مسئله گذرا می باشد و برطرف می شود.
2- بهتر است چای و قهوه در حد معمول مصرف شود چون استفاده از این نوشیدنی ها موجب می شود در گذر زمان رنگ لمنیت دندان تغییر کند
3-یکی از رفتاراتی که به لمینت دندان صدمه می زند دندان قروچه می باشد که بعضی از افراد در بیداری به صورت کاملا ارادی و برخی از افراد در خواب به صورت غیر ارادی بدون اینکه متوجه شوند این کار را انجام می دهند .
4-میوه های سفت را به هیچ وجه گاز نزنید . از خرد کردن و شکستن آجیل با دندان های لمینت شده به جدا خودداری شود .
5-ضربه می تواند به لمینت دندان صدماتی وارد کند به همین خاطر اگر از لمینت مراقبت نشود امکان دارد لمینت دندان دچار لب پریدگی شود و در نهایت شکسته شود .
6-اگر فرد از دهانشویه استفاده می کند با پزشک خود باید مشاورات لازم انجام دهد  زیرا بعضی از این شوینده ها بر روی این روکش سرامیکی تاثرات منفی می گذارد و باعث می شود رنگ آن تغییر کند .
7- استفاده از دخانیات و سیگارمی تواند در گذر زمان باعث تغیر رنگ لمینت دندان شود 
8-به هنگام انجام عملیات لمینت کردن برای سفیدی دندان چند جلسه لازم است که دوره درمان طی شود و یک سری احتمالات و واکنش ها بررسی شود .
 9-در صورتی که بعد از اینکه جلسات لمینت شما به پایان برسد شاید احساس تیزی یا بلندی در دندان های خود داشته باشید جای هیچ گونه نگرانی نیست بعد از مدتی با غذاخوردن و یا مسواک زدن این مشکل برطرف می شود.
10-در صورتی که هر گونه حساسیت در دندان هایتان ایجاد شود بسیار طبیعی است و جای نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا این حساسیت می تواند به علت تراش دندان و یا واکنش دندان به مواد باشد توصیه می شود چند روز صبر کنید تا برطرف شود.