اصلاح طرح لبخند


تاثیر یک لبخند زیبا در افزایش اعتماد به نفس فرد و منتقل کردن احساس نشاط و شادی او به دیگران را نباید دست کم گرفت. طرح لبخند هالیوودی، عبارتی است که امروزه اکثر افراد با صرف هزینه اصلاح طرح لبخند به دنبال دستیابی به آن هستند. با پیشرفت چشمگیر علم دندانپزشکی و روش های گوناگون اصلاح طرح لبخند، دیگر داشتن یک لبخند زیبا و جذاب، آرزو نیست و به آسانی می توان به آن رسید. از راهکارهای ساده و ایمن و اقتصادی برای این کار می توان به سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها اشاره کرد.
اصلاح طرح لبخند در واقع فرآیندی است که طی آن ظاهر لبخند بیمار، توسط یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی بهبود می یابد. این روش ها عبارتند از :
  1. سفیدکردن یا بلیچینگ دندان ها
  2. ارتودنسی
  3. ونیر دندان
  4. کامپوزیت دندان
  5. روکش دندان
  6. ایمپلنت دندانی
  7. بازسازی و تغییر شکل لثه
مزایای اصلاح طرح لبخند
حقیقتا هزینه اصلاح طرح لبخند هر چقدر هم که باشد، در قبال تغییرات قابل توجهی که در زندگی بیمار ایجاد می­کند و مزایای متعددی از لحاظ سلامت و زیبایی برای او به دنبال دارد، ناچیز است.
از مزایای بهداشتی و سلامتی این فرایند می توان به کاهش فرسودگی یا پر کردن بیش از اندازه دندان ها و راحت‌تر بودن مراقبت و تمیز کردن آن ها اشاره کرد. قطعا دندان‌هایی که صاف و مرتب شده، ترمیم و یا ارتودنسی شده‌اند، خیلی کمتر در معرض خطرات پوسیدگی و عفونت هستند. اصلاح طرح لبخند می‌تواند به افزایش خود دوستی و اعتماد به نفس بیمار و نیز بازگرداندن زیبایی و جوانی به صورت او کمک کند و حتی به بهبود حالت بدن (پاسچر) منجر شود.
درمان مشکلات عمده دندان ها، موجب سلامتی و حفظ بهداشت دهان و دندان بیمار می شود و در نتیجه زیبایی دندان ‌ها و چهره بیمار را به دنبال خواهد داشت.
اصلاح طرح لبخند مزایای دراز مدت زیادی هم برای سلامت کلی بیمار دارد، بیشتر مراجعه کنندگان می‌توانند با اعتماد به نفس بالایی در موقعیت ‌های اجتماعی یا کاری مختلف، لبخند زده و در نتیجه از استرس و اضطراب و افسردگی دور شوند.